Začetek nove zaposlitve na splošno velja za enega izmed desetih dogodkov, ki najbolj spremenijo življenje posameznika. Nova služba ne pomeni le nove vloge, pomeni tudi veliko drugih pomembnih sprememb — drugačno delovno okolje, ljudi, ki jih je treba spoznati, novega vodjo z novim načinom vodenja in drugačno organizacijsko kulturo. Celo navidez »manjši« vidiki začetka nove službe, kot so vožnja na delo, pomnenje imen novih sodelavcev in nove tehnologije, lahko povzročijo nekaj stresa.
Znano je, da imamo samo eno priložnost, da naredimo dober prvi vtis. To velja tudi za novo delovno okolje. Prvi vtis v novem delovnem okolju pogosto oblikuje dolgoročno sliko in percepcijo, še posebej v prvih nekaj tednih, ko začnejo vodje oblikovati trajnejše vtise o novih zaposlenih.
Stres povezan z menjavo zaposlitve lahko nekoliko zmanjšamo, če se na to ustrezno pripravimo. Za vas smo pripravili 10 nasvetov, s katerimi bo prehod na novo zaposlitev nekoliko lažji.
Čeprav ste po vsej verjetnosti že v času razgovorov preučili podjetje, dodatna raziskava in priprava ne škodita. V primeru, da od vašega bodočega šefa ali HR službe niste prejeli nobenih navodil, se obrnite nanje in vprašajte, kako se lahko pripravite na prvi delovni dan ter ali obstaja kakšno gradivo, ki ga je potrebno prebrati in vam bo pomagalo pri uvajanju. Dodatno si lahko ogledate tudi objave na družbenih omrežjih, da dobite občutek »pisarniške kulture« (npr. kako so zaposleni oblečeni – strogo poslovno ali bolj sproščeno). Svoje bodoče sodelavce lahko poiščete tudi na Linkedinu, kar vam bo olajšalo njihovo spoznavanje v prvih dneh nove zaposlitve.
Če boste delali na lokaciji, preverite pot in trajanje vožnje na delo z izbranim prevoznim sredstvom. V primeru dela na daljavo preizkusite računalnik, povezave in dostope, ki jih potrebujete za nemoteno opravljanje dela ter se prepričajte, da vse deluje. V primeru kakršnihkoli težav se seveda lahko obrnete na novega delodajalca.
Nekaj dni pred začetkom dela vzpostavite stik s svojo vodjo. Vprašajte, ali obstaja kaj posebnega, kar morate vedeti prvi dan, ali s seboj prinesete kaj posebnega ter kaj se lahko od vas pričakuje v vašem prvem dnevu ali tednu.
Če pokažete željo po proaktivnosti in pripravljenosti, boste naredili odličen vtis in delodajalcu pokazali, da želite biti učinkoviti že od prvega dne.
Ne domnevajte, da veste, kdaj morate priti na delo, ali kdaj je vaš odmor za kosilo. Tudi če je navedeno v opisu delovnega mesta, morda manjkajo pomembne podrobnosti. To se je zgodilo Jacku Zmudzinskemu, višjemu sodelavcu v podjetju za razvoj programske opreme Future Processing.
»Nekoč sem začel z novo zaposlitvijo in prvi dan prišel ob 9. uri zjutraj, kot je bilo specificirano v opisu delovnega mesta. Ob prihodu je bila tam že celotna ekipa, ki je končala s klepetom ob zajtrku,« se spominja Zmudzinski. »Nihče mi ni sporočil, da je jutranji klepet navada med zaposlenimi, meni pa je bilo na koncu nerodno, ker sem ga zamudil.«
Da bi se izognili takšni nesreči, se vnaprej pozanimajte o urnikih in drugih rutinah. Ob kateri uri naj bi prispeli? Ob kateri uri običajno vsi odidejo? Kdaj imate odmor za kosilo in koliko časa traja?
V večini primerov vas bo vodja kadrovske službe ali vodja oddelka predstavil zaposlenim. V primeru, da tega ne naredijo, oziroma vas ne predstavijo vsem, to storite sami. Pristopite do svojih novih sodelavcev in se jim predstavite. Tudi v primeru, da delate na daljavo, se svojim sodelavcem predstavite preko izbranega orodja za videoklice ali komunikacijo (npr. Zoom, Slack) ali pošljite elektronsko sporočilo.
Zamujanje v službo, še posebej v prvem tednu, ni nikoli dober znak. Načrtujte svojo pot tako, da upoštevate prometne zastoje in čas za parkiranje. V službo se odpravite od 30 do 40 minut prej kot običajno, da lahko zagotovo pridete pravočasno in se izognite morebitni zamudi na prvi delovni dan.
Kot novo zaposleni želite biti že od začetka sposobni in samozavestni, da dokažete svojo vrednost. Toda ne bojte se postavljati vprašanj – ta so nujna za boljše razumevanje in opravljanje dela.
»Ena izmed stvari, ki jo ljudje napačno razumejo glede prvega vtisa, je zmeda pri postavljanju vprašanj za razjasnitev nalog,« pravi Tony Giacobbe, vodja kadrovske službe pri Amica Senior Lifestyles. »Vodja se le redko razjezi, če želi zaposleni razlago naloge, da jo lahko bolje opravi.«
Zastavljanje vprašanj je tudi odlično orodje za spoznavanje novih sodelavcev.
V prvih nekaj tednih redno pregledujte seznam ciljev in delovnih nalog. To vam bo pomagalo ohraniti osredotočenost v času, ko se zlahka počutite izgubljeni. Razmislite o tem, kako vam bo učenje pomagalo pri doseganju uspeha v vaši vlogi. Ne poskušajte spremeniti sveta v prvem tednu ali mesecu.
Če je le mogoče, si v prvem tednu zagotovite čas na štiri oči s svojim novim nadrejenim, da začnete graditi odnos, ki je pomemben za vaš uspeh v novi vlogi. Poglobite se v to, kaj vaš vodja pričakuje od vas, kako najraje komunicira in kakšen je njegov slog vodenja. Z njimi se lahko pogovorite tudi o svojem učnem slogu.
Če boste izvedeli, katere lastnosti vaš novi nadrejeni ceni pri svojem zaposlenem, boste z njim lahko zgradili dober odnos za naprej.
Ne pozabite, da vam je HR svetovalec vedno na voljo za podporo pri prehodu na novo delovno mesto. Če se pojavijo kakršne koli težave, se o njih pogovorite z njim, saj vam bo lahko ponudil nekaj strategij in napotkov za nadaljnje delo.
Zavedamo se, kakšen stres povzroča menjava zaposlitve, zato v FirstClassu kandidate na novo zaposlitev pripravimo in aktivno sodelujemo pri procesu onboardinga. Zadovoljstvo s kandidati preverjamo en mesec, tri mesece in šest mesecev po začetku nove zaposlitve. Za pomoč pri iskanju zaposlitve nam pišite na [email protected] – z vami bomo na vsakem koraku in poskrbeli, da bo menjava zaposlitve potekala čim bolj gladko in brez težav.
V primeru, da zaposlitev še iščete in imate manj kot 5 let delovnih izkušenj, vabljeni, da se prijavite na praktično-izobraževalni program BusinessClass, s katerim vam pomagamo do (prve) redne zaposlitve pri naših zaposlitvenih partnerjih, uspešnih slovenskih podjetjih.