Pozitivna znamka delodajalca (employer branding) je eden najpomembnejših dejavnikov, ki vpliva na pridobivanje novih zaposlenih v podjetje. Glede na t. i. »bitko talentov«, ki se odvija v zadnjih letih, je ključno, da delodajalci namenijo dovolj pozornosti tudi ugledu podjetja. Ali veste, kako se lotiti gradnje pozitivne blagovne znamke?
Izraz pozitivna znamka delodajalca opisuje ugled podjetja kot zaposlovalca, kar močno vpliva na pridobivanje in zadržanje talentov v vašem podjetju. Pogosto se vprašanje na zaposlitvenih razgovorih glasi »Kako je delati v vašem podjetju?«. Pri tem je ključno, da imamo odgovore, katere so prednosti za zaposlene, kultura in glavne vrednote.
Pozitivno znamko delodajalca lahko definiramo tudi kot mnenje, ki ga imajo vaši zaposleni ter aktivni in neaktivni iskalci zaposlitve o vašem podjetju kot zaposlovalcu. Gre za stvari, ki jih pripovedujejo svoji družini in prijateljem.
Iz tega razloga je nujno, da vsako podjetje komunicira in promovira svojo obljubo delodajalca s pomočjo aktivnosti in kampanj – tako interno, kot eksterno.
86 % sodelujočih v raziskavi pravi, da ne bi oddalo prijeve ali nadaljevalo z z delom pri podjetju, ki ima slab ugled pri bivših zaposlenih ali splošnemu občinstvu (Hubspot, 2019).
Te rezultati kažejo na to, da imajo podjetja s pozitivno znamko delodajalca številne prednosti, kot so:
To so le nekateri izmed razlogov, zakaj bi moralo vsako podjetje imeti pripravljeno strategijo, kako zgraditi pozitivno znamko delodajalca. V nadaljevanju predstavljamo nekaj načinov, kako se je lotiti.
Obljuba delodajalca ali EVP (employee value preposition) je temelj, na kateri se lahko gradi pozitivno znamko delodajalca. Gre za to, kaj razlikuje podjetje od drugih in privablja nove talente.
Obljubo delodajalca definirajo:
Prvi korak gradnje pozitivne znamke delodajalca je torej definiranje obljube delodajalca, ki je osnova za vse nadaljnje aktivnosti in ima največji vpliv na potencialne kandidate.
Eden ključnih načinov, ki pomaga pri gradnji pozitivne znamke delodajalca, so zaposleni – te lahko iz prve roke delijo svoje izkušnje in vtise iz podjetja. Ravno zato je pomembno, da so zadovoljni in svojim znancem in prijateljem delijo svojo pozitivno izkušnjo. V nasprotnem primeru se lahko naredi največ škode – takrat bo kakršnakoli gradnja pozitivne znamke delodajalca težko pomagala. Vsak namreč pozna kakšno podjetje, kjer resnično ne bi želeli delati, saj je slišal, da je tam grozno vzdušje ali slabi odnosi. Glas zaposlenih naj bi bil kar trikrat bolj kredibilen v primerjavi z direktorjevim, ko pride do govora o pogojih dela v podjetju (Edelman Trust Barometer).
Kot podjetje lahko tako vprašate zaposlene, zakaj radi delajo pri vas, in njihovo izkušnjo delite na spletni strani in družbenih medijih podjetja. Spodbudite jih lahko tudi, da jo delijo na svojih lastnih družbenih omrežjih, kjer lahko delijo tudi razpisana delovna mesta v podjetju ali celo zanje priporočijo katerega izmed znancev.
Vodstvo je prvo, ki bi moralo širiti pozitivno znamko delodajalca, saj ima to velik vpliv tako interno, kot tudi eksterno. V prvi vrsti morajo zagotavljati, da se bodo zaposleni dobro počutili na delovnem mestu. Na drugem mestu pa je ključno, da podpirajo aktivnosti širitve pozitivne znamke delodajalca znotraj svoje mreže poznanstev in internih kanalov, ter so tako zgled vsem ostalim zaposlenim.
V podjetju imate lahko vzpostavljeno odlično kulturo, vendar če zanjo ne ve nihče od zunanjih, vam to ne pomaga prav dosti. Naredite načrt, kako lahko različne materiale, ki dobro komunicirajo vašo pozitivno znamko delodajalca, vključite v svoje kanale kot so spletna stran, družbena omrežja, zaposlitveni portali in druge.
Fotografije in video posnetki so primeri materialov, ki imajo od nekdaj velik vpliv na ljudi. V vaše kanale vključite tiste, ki prikazujejo ekipo ter vzdušje in dogajanje v podjetju, zato da si lahko tudi potencialni kandidati lažje ustvarijo realno sliko.
Tudi ko potencialnega kandidata prepričate dovolj, da odda prijavo, se tukaj vaše delo še zdaleč ne konča. Zaposlitveni proces je prvi stik, ki ga imate s kandidatom oz. osebo – tako kot je vam pomembno, kakšen vtis bo naredil na vas, vas tudi on sam ocenjuje. Ali bo skozi razgovore začutil kulturo in vrednote za katerimi stojite? Raziskave kažejo, da kar 78 % kandidatov pravi, da je celostna izkušnja v procesu zaposlovanja pokazatelj, kako podjetje ceni svoje zaposlene. V primeru, da imajo negativno izkušnjo, se ne bi nikoli več prijavili za pozicijo v izbranem podjetju (Talent Adore, 2017).
Onboarding je prva izkušnja po uradni zaposlitvi, ki jo novo zaposleni ima v vašem podjetju, in je ključna tudi za nadaljnje počutje in delo. Pri tistih z negativno izkušnjo je dvakrat večja verjetnost, da bodo iskali drugo priložnost (G2, 2019). Pri tistih novo zaposlenih s pozitivno izkušnjo pri onboarding procesu pa obstaja večja verjetnost za njihovo zadovoljstvo, kar pomeni, da bodo lažje postali ambasadorji vašega podjetja tudi na dolgi rok.
Pozitivna znamka delodajalca je nekaj, k čemur bi moralo stremeti vsako podjetje in je vse prej kot samoumevna. Ima namreč številne prednosti kot so lažje pridobivanje talentov z nižjimi strošk ter nižjo fluktuacijo in višjo produktivnost trenutno zaposlenih. Poleg nasvetov, ki smo jih predstavili, kako zgraditi pozitivno znamko delodajalca, je koristno, da vseskozi preverjate tudi zadovoljstvo v podjetju – namreč le zadovoljni zaposleni so lahko najboljši ambasadorji.
Ali potrebujete pomoč pri gradnji pozitivne znamke delodajalca ali iskanju novih talentov za vaše podjetje? Z veseljem vam pri tem pomagamo. Pišite nam na [email protected] in z veseljem se pogovorimo o možnostih sodelovanja.