Piše:

Saša Špiler
Saša Špiler
Marketing Manager

Dandanes je personal branding obvezna komponenta gradnje karierne poti vsakega posameznika, saj mu pomaga do večje prepoznavnosti, mreženja in novih priložnosti, mu daje vrednost ter ga ohranja konkurenčnega med številnimi tekmeci, ki se potegujejo za delovna mesta in druge poslovne priložnosti.

Glavni problem je to, da številni pravzaprav ne vedo, kako začeti z gradnjo osebne blagovne znamke. Ravno zato vam v nadaljevanju predstavljamo več informacij o tem, kaj pesonal branding je in kako ga zgraditi. 

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

Kaj je personal branding?

Personal branding ali gradnja osebne blagovne znamke je proces grajenja podobe posameznika, ki vključuje njegove osebnostne lastnosti, veščine, izkušnje in vedenje, ki definirajo njegovo edinstveno identiteto.

Gre za presek tega, kako posameznik vidi samega sebe in kako ga vidijo drugi. Glavni cilj je, da se ta podoba čim manj razlikuje, kar je znak dobrega personal brandinga – da je to, kar smo, vidno tudi navzven.

Katere so glavne prednosti personal brandinga?

Personal branding je danes ključnega pomena, saj ima številne prednosti tako za posameznike, ki začenjajo svojo karierno pot, kot tudi bolj izkušene z več leti delovnih izkušenj, ki si želijo novih izzivov in priložnosti, in sicer:

1. Več kariernih in poslovnih priložnosti

Z dobrim personal brandingom lahko vzbudite pozornost, kar pomaga, da vas potencialni delodajalci ali poslovni parnerji najdejo in povabijo k sodelovanju – tako v okviru novih kariernih priložnosti kot poslovnih partnerstev.

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

2. Konkurenčna prednost

Potencialni delodajalci in podjetja se navadno odločajo med več kandidati in ponudniki storitev, zato je personal branding odlična rešitev, ki vam daje konkurenčno prednost in vas razlikuje od “tekmecev”, zaradi česar vas bodo z večjo verjetnostjo izbrali.

3. Večja kredibilnost in zaupanje

Personal branding vam lahko pomaga do močnejšega zaupanja in povečanja vaše kredibilnosti, kot tudi podjetja, v katerem delate, kar je zelo pomembno potencialnim delodajalcem in strankam.

4. Profesionalna rast in lažji networking

Personal branding je ključ do tega, da lažje postanete strokovnjak v svoji industriji in pridobite na prepoznavnosti, kar lahko prinese številne nove priložnosti kot so lažje mreženje, nastopi na konferencah in udeležba na drugih poslovnih dogodkih.

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

Kako zgraditi personal brand ali osebno blagovno znamko?

1. Določite svoj glavni cilj

Pomembno je, da začnete na začetku – kateri je vaš glavni cilj, ki ga želite doseči z izgradnjo osebne blagovne znamke? Ali iščete novo karierno priložnost, se izpostaviti kot strokovnjak v svoji industriji, priti do novih poslovnih partnerstev, ali iščete novo občinstvo za svoj lastni produkt ali storitev? Cilj je tisti, ki vas bo vodil in usmerjal pri vseh nadaljnjih aktivnostih personal brandinga.

2. Prepoznajte svoje talente in prednosti

Pomislite, katera so vaša močna znanja, izkušnje, strasti in interesi ter prepoznajte lastne vrednote, v katere verjamete. Katere izmed njih so tiste ključne, ki vam bodo pomagale izpolniti želeni cilj ter jih je smiselno izpostaviti in komunicirati tudi navzven?

3. Določite ciljno občinstvo

Na osnovi izbranega cilja določite, kdo je vaša ciljna skupina. Ali gre za sodelavce, potencialne delodajalce, strokovnjake iz industrije ali potencialne stranke? Bolj natančno kot boste definirali ciljno občinstvo, bolj učinkoviti boste bili pri gradnji osebne blagovne znamke.

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

4. Raziščite industrijo in se povežite s strokovnjaki

Ne glede na cilj, ki ste ga izbrali, raziščite eno ali več industrij. V primeru, da ste si za cilj izbrali to, da želite postati strokovnjak na svojem področju, poiščite vpoglede v delovanje izbrane industrije in najnovejše trende. Več informacij in znanja kot boste imeli, lažje ga boste vključili v personal branding.

Pomembno je tudi, da se vprašate, kdo so trenutni strokovnjaki na vašem področju, s katerimi se je smiselno povezati in vam lahko tudi pomagajo do novih poslovnih priložnosti.

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

5. Določite ključne kanale za vas

Odgovorite si na vprašanje, kje se vašo ciljno občinstvo nahaja ter skozi katere kanale in aktivnosti jih lahko najbolje nagovorite glede na izbrani cilj?

Če govorimo o digitalnih kanalih, govorimo o družbenih medijih (Linkedin, Facebook, Instagram, TikTok in drugi), spletni strani, blogu, podcastu, newsletterju in drugih. Pri tem pa ne smemo pozabiti tudi na “offline” kanale – katerih dogodkov in konferenc se udeležuje vaše ciljno občinstvo, člani katerih društev in združenj so?

Pomembno je, da ste prisotni na relevantnih spletnih kanalih ter v živo, na smiselnih dogodkih, kjer lahko najučinkoviteje kominicirate svojo osebno blagovno znamko.

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

6. Delite svoje zgodbe

Sedaj, ko veste, kdo ste, katere so vaše prednosti, koga želite nagovarjate in kje ter kateri je vaš glavni cilj, začnite deliti svoje zgodbe oz. komunicirati svojo osebno blagovno znamko tudi navzven. Začnite z oblikovanjem močnega brand statementa, ki ga sestavljeta stavek ali dva, ki vas predstavljata (kdo ste in kaj počnete) in ga lahko smiselno vključite v vaše kanale. Nadaljujte z rednimi aktivnostmi na izbranih kanalih, kjer se lahko poigrate tudi z različnimi tipi objav.

Pri gradnji osebne blagovne znamke je pomembno, da smo konsistentni, avtentični, proaktivni in prilagodljivi, predvsem pa da jo vsak dan živimo in vanjo verjamemo.

Kako pomaga personal branding pri gradnji kariere?

V današnjem visoko konkurenčnem svetu na trgu dela je personal branding ključen element, ki nudi prednost pri prijavi na delovna mesta, zaposlitvenem intervjuju in ponuja možnosti napredovanja.

  • Ločevanje od množice: V poplavi življenjepisov bo ključno, kako boste samega sebe predstavili in s tem dosegli, da vas bo zaposlovalec dodal na kup tistih, ki jih želi povabiti na razgovor. Prav tako boste lahko na zaposlitvenem intervjuju naredili večji vtis, če boste poznali svoje prednosti in se znali dobro predstaviti.
  • Gradnja verodostojnosti in zaupanja: Zaposlovalec vam bo v večji meri verjel in zaupal, če bodo to potrjevali tudi drugi viri in kanali.
  • Pridobivanje priporočil: S povezovanjem in personal brandingom boste lahko prek oseb, s katerimi delate ali sodelujete, lažje prišli do priporočil, ki vam bodo pomagala pri novi karierni ali poslovni priložnosti.
  • Izgradnja poslovne mreže: Personal branding je način za lažje povezovanje s strokovnjaki iz podjetji in potencialnimi delodajalci, prek katerih boste lahko prav vi na enostaven način dobili priložnost za delo ali bili prepoznani kot strokovnjak.
  • Zaposlitev in poslovne priložnosti: S personal brandingom lažje pridemo do kariernih priložnosti kot so zaposlitev ali projektno sodelovanje.

Eden izmed odličnih načinov personal brandinga je tudi program BusinessClass, ki je namenjen mladim na začetku njihove kariere ali z do 5 leti delovnih izkušenj. Z njegovo pomočjo lažje prideš do (prve) redne zaposlitve, poleg tega pa imaš odlične priložnosti mreženja in povezovanja z velikim številom strokovnjakov, ki vodijo izobraževalni del programa.

S pomočjo personal brandinga do novih kariernih priložnosti

Zaključimo lahko, da je personal branding tek na dolge proge –  ni nekaj, kar boste zgradili v nekaj dneh ali tednih, ampak gre za nenehen proces, ki se nikoli ne konča. Vanj boste morali vložititi trud, čas in energijo, ki pa bodo na dolgi rok zagotovo poplačani. Z gotovostjo lahko rečem, da bi bila večina kariernih poti posameznikov, ki so si zgradili dobro osebno blagovno znamko, popolnoma drugačna in na njej ne bi imeli enakega števila priložnosti.

Preberite še:

6 načinov, kako zgraditi pozitivno znamko delodajalca

6 načinov, kako zgraditi pozitivno znamko delodajalca

8 namigov, kako do napredovanja v službi

8 namigov, kako do napredovanja v službi

Delo od doma (remote work)

8 namigov, kako organizirati delo od doma