Piše:
Dandanes je personal branding obvezna komponenta gradnje karierne poti vsakega posameznika, saj mu pomaga do večje prepoznavnosti, mreženja in novih priložnosti, mu daje vrednost ter ga ohranja konkurenčnega med številnimi tekmeci, ki se potegujejo za delovna mesta in druge poslovne priložnosti.
Glavni problem je to, da številni pravzaprav ne vedo, kako začeti z gradnjo osebne blagovne znamke. Ravno zato vam v nadaljevanju predstavljamo več informacij o tem, kaj pesonal branding je in kako ga zgraditi.
Personal branding ali gradnja osebne blagovne znamke je proces grajenja podobe posameznika, ki vključuje njegove osebnostne lastnosti, veščine, izkušnje in vedenje, ki definirajo njegovo edinstveno identiteto.
Gre za presek tega, kako posameznik vidi samega sebe in kako ga vidijo drugi. Glavni cilj je, da se ta podoba čim manj razlikuje, kar je znak dobrega personal brandinga – da je to, kar smo, vidno tudi navzven.
Personal branding je danes ključnega pomena, saj ima številne prednosti tako za posameznike, ki začenjajo svojo karierno pot, kot tudi bolj izkušene z več leti delovnih izkušenj, ki si želijo novih izzivov in priložnosti, in sicer:
Z dobrim personal brandingom lahko vzbudite pozornost, kar pomaga, da vas potencialni delodajalci ali poslovni parnerji najdejo in povabijo k sodelovanju – tako v okviru novih kariernih priložnosti kot poslovnih partnerstev.
Potencialni delodajalci in podjetja se navadno odločajo med več kandidati in ponudniki storitev, zato je personal branding odlična rešitev, ki vam daje konkurenčno prednost in vas razlikuje od “tekmecev”, zaradi česar vas bodo z večjo verjetnostjo izbrali.
Personal branding vam lahko pomaga do močnejšega zaupanja in povečanja vaše kredibilnosti, kot tudi podjetja, v katerem delate, kar je zelo pomembno potencialnim delodajalcem in strankam.
Personal branding je ključ do tega, da lažje postanete strokovnjak v svoji industriji in pridobite na prepoznavnosti, kar lahko prinese številne nove priložnosti kot so lažje mreženje, nastopi na konferencah in udeležba na drugih poslovnih dogodkih.
Pomembno je, da začnete na začetku – kateri je vaš glavni cilj, ki ga želite doseči z izgradnjo osebne blagovne znamke? Ali iščete novo karierno priložnost, se izpostaviti kot strokovnjak v svoji industriji, priti do novih poslovnih partnerstev, ali iščete novo občinstvo za svoj lastni produkt ali storitev? Cilj je tisti, ki vas bo vodil in usmerjal pri vseh nadaljnjih aktivnostih personal brandinga.
Pomislite, katera so vaša močna znanja, izkušnje, strasti in interesi ter prepoznajte lastne vrednote, v katere verjamete. Katere izmed njih so tiste ključne, ki vam bodo pomagale izpolniti želeni cilj ter jih je smiselno izpostaviti in komunicirati tudi navzven?
Na osnovi izbranega cilja določite, kdo je vaša ciljna skupina. Ali gre za sodelavce, potencialne delodajalce, strokovnjake iz industrije ali potencialne stranke? Bolj natančno kot boste definirali ciljno občinstvo, bolj učinkoviti boste bili pri gradnji osebne blagovne znamke.
Ne glede na cilj, ki ste ga izbrali, raziščite eno ali več industrij. V primeru, da ste si za cilj izbrali to, da želite postati strokovnjak na svojem področju, poiščite vpoglede v delovanje izbrane industrije in najnovejše trende. Več informacij in znanja kot boste imeli, lažje ga boste vključili v personal branding.
Pomembno je tudi, da se vprašate, kdo so trenutni strokovnjaki na vašem področju, s katerimi se je smiselno povezati in vam lahko tudi pomagajo do novih poslovnih priložnosti.
Odgovorite si na vprašanje, kje se vašo ciljno občinstvo nahaja ter skozi katere kanale in aktivnosti jih lahko najbolje nagovorite glede na izbrani cilj?
Če govorimo o digitalnih kanalih, govorimo o družbenih medijih (Linkedin, Facebook, Instagram, TikTok in drugi), spletni strani, blogu, podcastu, newsletterju in drugih. Pri tem pa ne smemo pozabiti tudi na “offline” kanale – katerih dogodkov in konferenc se udeležuje vaše ciljno občinstvo, člani katerih društev in združenj so?
Pomembno je, da ste prisotni na relevantnih spletnih kanalih ter v živo, na smiselnih dogodkih, kjer lahko najučinkoviteje kominicirate svojo osebno blagovno znamko.
Sedaj, ko veste, kdo ste, katere so vaše prednosti, koga želite nagovarjate in kje ter kateri je vaš glavni cilj, začnite deliti svoje zgodbe oz. komunicirati svojo osebno blagovno znamko tudi navzven. Začnite z oblikovanjem močnega brand statementa, ki ga sestavljeta stavek ali dva, ki vas predstavljata (kdo ste in kaj počnete) in ga lahko smiselno vključite v vaše kanale. Nadaljujte z rednimi aktivnostmi na izbranih kanalih, kjer se lahko poigrate tudi z različnimi tipi objav.
Pri gradnji osebne blagovne znamke je pomembno, da smo konsistentni, avtentični, proaktivni in prilagodljivi, predvsem pa da jo vsak dan živimo in vanjo verjamemo.
V današnjem visoko konkurenčnem svetu na trgu dela je personal branding ključen element, ki nudi prednost pri prijavi na delovna mesta, zaposlitvenem intervjuju in ponuja možnosti napredovanja.
Eden izmed odličnih načinov personal brandinga je tudi program BusinessClass, ki je namenjen mladim na začetku njihove kariere ali z do 5 leti delovnih izkušenj. Z njegovo pomočjo lažje prideš do (prve) redne zaposlitve, poleg tega pa imaš odlične priložnosti mreženja in povezovanja z velikim številom strokovnjakov, ki vodijo izobraževalni del programa.
Zaključimo lahko, da je personal branding tek na dolge proge – ni nekaj, kar boste zgradili v nekaj dneh ali tednih, ampak gre za nenehen proces, ki se nikoli ne konča. Vanj boste morali vložititi trud, čas in energijo, ki pa bodo na dolgi rok zagotovo poplačani. Z gotovostjo lahko rečem, da bi bila večina kariernih poti posameznikov, ki so si zgradili dobro osebno blagovno znamko, popolnoma drugačna in na njej ne bi imeli enakega števila priložnosti.